Koulutusten yleiset sopimusehdot

TAMPEREEN SEUDUN AMMATTIOPISTO TREDUN ERÄIDEN YKSITYISASIAKKAILLE MYYTÄVIEN
KOULUTUSTEN YLEISET SOPIMUSEHDOT 1.1.2025 ALKAEN

Tampereen kaupungin elinvoima- ja osaamislautakunta on hyväksynyt nämä eräiden yksityisasiakkaille myytävien koulutusten yleiset sopimusehdot ja ”Hinnasto yksityisasiakkaille” hinnaston kokouksessaan 18.12.2024 § 152. Nämä ehdot astuvat voimaan 1.1.2025 ja ovat voimassa toistaiseksi.

Näitä sopimusehtoja sovelletaan Tampereen kaupungin/Tampereen seudun ammattiopisto
Tredun (Y-tunnus: 0211675-2), jäljempänä ”Tredu”, kauppa.tredu.fi -verkkosivustolla ilmoitettuihin koulutuksiin, joihin yksityishenkilö, jäljempänä ”Asiakas” ilmoittautuu.

Asiakkaan tulee tutustua näihin sopimusehtoihin huolellisesti ennen ilmoittautumista. Asiakas hyväksyy nämä sopimusehdot ja sitoutuu noudattamaan niitä kokonaisuudessaan kulloinkin voimassa olevassa muodossaan.

Asiakas sitoutuu pitämään salassa ja olemaan luovuttamatta kolmansien osapuolten käyttöön koulutuksesta saatavia tallenteita tai verkkolinkkejä, joiden kautta tallenne on saatavilla, ja muuta aineistoa, kuten esitysmateriaalit ja muut koulutuksen osallistujille saatavilla olevat materiaalit. Asiakas sitoutuu ilmoittamaan Tredulle välittömästi, mikäli Asiakas epäilee linkkien tai aineiston paljastuneen kolmansille henkilöille. Lisäksi Tredulla on oikeus vahingonkorvaukseen siltä osin, kun koulutukseen liittyvän aineiston, tallenteen tai muun materiaalin näiden ehtojen vastainen käyttö aiheuttaa sille vahinkoa (esim. kolmansien esittämien vaatimusten muodossa).

Koulutuksiin ilmoittaudutaan koulutusesittelyssä mainittuun päivämäärään mennessä. Osallistumismaksu maksetaan ilmoittautumisen yhteydessä Tredun verkkokaupan maksupalvelussa tai koulutuksen alkamisen jälkeen laskulla. Maksutapa vaihtelee koulutuksittain.

Kun koulutus maksetaan ilmoittautumisen yhteydessä Tredun verkkokaupassa, tilauksesta tulee sitova, kun maksu on suoritettu. Kun koulutus maksetaan laskulla, tilauksesta tulee sitova, kun ilmoittautuminen on vastaanotettu ja automaattisesti vahvistettu sähköpostitse. Vahvistuksen saaminen edellyttää sähköpostiosoitteen ilmoittamista ilmoittautumisen yhteydessä.

Maksu laskulla

Lasku lähetetään koulutuksen alkamisen jälkeen. Laskulla maksettaessa maksuehto on 21 päivää laskun päiväyksestä. Viivästyneestä suorituksesta peritään kulloinkin voimassa olevan korkolain mukainen viivästyskorko ja mahdollinen muistutusmaksu. Tredulla on oikeus siirtää erääntyneiden saatavien perintä Asiakkaan kustannuksella perintätoimiston hoidettavaksi.

Maksu Tredun verkkokaupan maksupalvelussa

Koulutus maksetaan Tredun verkkokaupan maksupalvelussa, jossa Asiakas voi valita haluamansa maksutavan tarjolla olevista maksutavoista. Palvelu sisältää suomalaisten pankkien verkkomaksu- ja korttimaksupalvelut.

Maksunvälityspalvelun toteuttajana ja maksupalveluntarjoajana toimii Paytrail Oyj (Y-tunnus: 2122839-7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Paytrail Oyj näkyy maksunsaajana tiliotteella tai korttilaskulla ja välittää maksun Tredulle. Paytrail Oyj:llä on maksulaitoksen toimilupa. Reklamaatiotapauksissa pyydämme ottamaan ensisijaisesti yhteyttä tuotteen toimittajaan.

Paytrail Oyj
Innova 2
Lutakonaukio 7, 40100 Jyväskylä
Lisätietoja: https://www.paytrail.com/kuluttaja/tietoa-maksamisesta.

Tredun muutosoikeus

Tredu varaa oikeuden peruuttaa koulutuksen tai siirtää sen ajankohtaa, tai muuttaa koulutuksen toteutustapaa. Myös opettaja voi vaihtua. Peruutuksesta tai ajankohdan siirtymisestä ilmoitetaan Asiakkaalle mahdollisuuksien mukaan tekstiviestillä, sähköpostilla tai puhelimitse näiden ehtojen mukaisesti.

Koulutuksen peruuntuessa kokonaan tai siirtyessä siten, että Asiakkaan ei ole mahdollista osallistua koulutukseen uutena ajankohtana, ilmoittautuminen peruutetaan ja maksuvelvoite purkaantuu. Tredu ei vastaa muista koulutukseen osallistumisesta, sen peruuttamiseen tai ajankohdan siirtämiseen liittyvistä kustannuksista.

Hinnoittelu

Koulutus veloitetaan tilaushetkellä voimassa olevan ”Hinnasto yksityisasiakkaille” hinnaston perusteella, jonka Tampereen kaupungin elinvoima- ja osaamislautakunta on hyväksynyt kokouksessaan 18.12.2024 / 152 §. Tredu pidättää oikeuden muuttaa koulutusten hintoja ja hinnoitteluperusteita.

Laista, asetuksista tai viranomaisten toimenpiteistä aiheutuvat kustannusten lisäykset korottavat koulutusten hintoja välittömästi määräysten voimaantulohetkestä lukien.

Muutos- ja peruutusehdot

Asiakas voi perua koulutukseen osallistumisen kuluitta seitsemän (7) päivää ennen koulutusta.
Sen jälkeen tehdyistä peruutuksista peritään koko osallistumismaksu. Todistetuissa sairaustapauksissa maksua ei peritä.
Jos peruutusta ei tehdä ollenkaan ja Asiakas jättää saapumatta koulutukseen, laskutetaan koko osallistumismaksu.

Asiakkaan tulee tehdä peruutus sähköpostitse koulutusesittelyssä ilmoitettuun sähköpostiosoitteeseen. Sähköpostin aihekenttään pyydetään kirjoittamaan maininta PERUMINEN.

Pyrimme ensisijaisesti palauttamaan rahat suoraan Asiakkaan tilille. Mikäli se ei käytetystä maksutavasta johtuen onnistu, Paytrail Oyj lähettää sähköpostitse hyvityslomakkeen, jolla Asiakas ilmoittaa tilinumeronsa.

Muut ehdot

Koulutuksiin sovelletaan Suomen lakia ja näitä toimitusehtoja. Tredu pidättää oikeuden muuttaa näitä sopimusehtoja ja koulutuskohtaisia erityisehtoja.

Asiakkaan tulee ennen tilaustaan tutustua kulloinkin voimassa oleviin sopimusehtoihin ja koulutuskohtaisiin erityisehtoihin.

Asiakkaiden henkilötietojen käsittely on kuvattu Tampereen kaupungin verkkosivulla olevassa
tietosuojaselosteessa: https://www.tampere.fi/tietosuoja.

Tredu ei vastaa ylivoimaisen esteen (force majeure) aiheuttamista vahingoista. Tredu ei vastaa tuotteissa, koulutuksissa tai digitaalisissa sisällöissä mahdollisesti olevista virheistä aiheutuneista vahingoista.